گل آرایی سنگ قبر و مزار + معرفی 6 گل مناسب برای آن

گل آرایی سنگ قبر - سنگ نگین تهران

سرفصل های مقاله

 

گل آرایی سنگ قبر

تمام افرادی که یکی از عزیزان خود را از دست داده اند، سعی می کنند از طریق روش های مختلف خاطرات فرد فوت شده را به نحوی زنده نگه دارند.در زمان های گذشته فرهنگ های مختلف دارای آداب و رسوم خاصی مانند نوع پوشش لباس،برگزاری مراسمات،تشییع جنازه و… می باشند.با توجه به اینکه گل ها دارای زیبایی چشم گیری در تمامی مناسبت ها و مراسمات هستند،برای زنده نگه داشتن خاطرات فرد فوت شده و احترام به وی،تاج گل های مختلف و یا به صورت گل آرایی سنگ قبر یا مزار استفاده می شوند.وجود این گل ها موجب تسلی خاطر بازماندگان مرحوم می شود.

 

ایجاد آرامش با تزیین گل در مراسم ختم

 

در دنیای امروزبا توجه به رواج هنر گل آرایی،یکی از مهم ترین نوع دیزاین هر مراسمی،اجرای گل آرایی می باشد.مواردی که برای اجرای گل آرایی مراسم ختم انجام می شود تزیین گل سنگ مزار،در ورودی سالن یا مسجدها،دیزاین منزل و میزها با گل و شمع آرایی و.. می باشد.آنچه در اجرای دیزاین انتخاب گل ها موثر است،ترکیب رنگ ها،انواع چیدمان،طرف مورد استفاده و… می باشد که باید به آن ها توجه ویژه ای کرد.

از آن جا که گل ها سرشار از انرژی هستند و باعث دور شدن انرژی های منفی می شوند،استفاده آن ها در این گونه مراسمات موجب ایجاد آرامش در فضا می شود.در مراسمات ختم معمولا از گل هایی مانند گل های گلایول، لیلیوم، رز سفید، داوودی و…استفاده می کنند.با گل آرایی سنگ قبر میزان علاقه و احترام خود را نسبت به فرد در گذشته منتقل کنید.

 

 

چه گل هایی برای اجرای گل آرایی سنگ قبر و تاج گل مناسب هستند؟

 

می توان گفت هر نوع گلی با توجه به رنگ آن،نمادی از یک حرف می باشد و سخنی برای گفتن دارد.به طورکلی تمام گل هایی که برای گل آرایی سنگ قبر به کار برده می شوند،به رنگ سفید و زرد هستند.زیرا سفید رنگی است که نماد پاک و بی گناهی را منتقل می کند و بسیار آرامش بخش می باشد.توجه داشته باشید که نوع گل ها هم با یکدیگر متفاوت است.استفاده از گل هایی که دارای کیفیت بالایی هستند و بسیار بادوام هستند،حائز اهمیت می باشد. در دور سنگ قبر ،گل آرایی صورت می گیرد.گاهی اوقات ممکن است یک گل آرایی حلقه ای هم در بالای سنگ مزار به صورت یک قاب برای عکس شخص متوفی انجام می شود.فراموش نکنید که دوام و ماندگاری گل ها بسیار حائز اهمیت می باشد،زیرا در فضای باز گل آرایی انجام می شود.از گل های بادوام می توان به گل های داوودی، میخک، رز، آنتوریوم و لیلیوم اشاره کرد که در رنگ های سفید و زرد قابل عرضه می باشند.در ادامه مطلب قصد داریم به بررسی ویژگی های گل های مناسبی که در این مراسمات استفاده می شود،بپردازیم.

 

 

گل آنتوریوم

این گل به قلب شباهت زیادی دارد و با توجه به اینکه رنگ آن سفید می باشد، حس مهمان نوازی،آرامش و برکت،حس پاکی و خلوص نیت را به افراد منتقل می کند.

 

گل لیلیوم

برای استفاده در مراسمات ختم و سوگواری،گل لیلیوم به همراه رنگ بندی های متنوعی استفاده می شود که حس پاکی و صداقت را القا می کند.

 

گل آرایی با گل گلایول

 

گل میخک

رنگ های این گل متفاوت و متنوع می باشد و هر رنگ آن دارای مفهوم خاصی است.از لحاظ اندازه و سایزاز سایر گل ها کوچک تر هستند و دارای طول عمر بیشتری می باشند که می توانند القا کننده حس خوبی به عزاداران باشند.گل میخک در رنگ های سفید و زرد در مراسمات ختم استفاده می شود و برای استفاده در تاج گل هاو گل آرایی سنگ قبر گزینه مناسبی می باشد.میخک سفید نشانه خلوص و پاکی است،به گونه ای که در میان مردمان مسیح به معنی اشک چشم حضرت مریم مقدس از آن یاد می شود.

 

 

گل رز

یکی دیگر از گل هایی که در تاج گل های ترحیم استفاده می شود،گل رز مخصوصا رنگ سفید آن می باشد.زیرا نشانه پاکی و عشق همراه با غم و اندوه می باشد.در صورتی که فرد فوت شده رابطه صمیمی با شما داشته است،می توانید از رز زرد استفاده کنید که نشانه دوستی و همدلی می باشد.

 

گل آرایی با گل رز

 

گل داوودی

این گل هم در رنگ های متنوع و انواع مختلف قابل عرضه می باشد.این گل نشانه اخلاق،صداقت و درستکاری می باشد و گزینه مناسبی برای تاج گل و گل آرایی این مراسمات می باشد.

این گل بسیار شاداب می باشد و دارای جلوه خاصی می باشد،به همین دلیل به صورت گسترده در تزیین سنگ قبر استفاده می شود.توجه داشته باشید که ماندگاری این گل بالا نمی باشد.ماندگاری گل داوودی به آب بستگی دارد به همین دلیل خیلی زود ممکن است پژمرده شود.در صورتی که قصد دارید تزیینات با ماندگاری بالا انجام دهید،از این گل استفاده نکنید.این گل برای قبرهایی مناسب می باشد که از سایه درخت و امثال آن بهره مند باشند.اگر که نور خورشید به صورت مستیم به یک مزار بتابد،نمی توان از این گل برای تزیین آن استفاده کرد زیرا در ممکن است حتی در کمتر از یک ساعت خراب شود.در صورتی که می خواهید تزیین سنگ دارای ماندگاری و دوام بالاتری باشد،پیشنهاد می کنیم در اجرای آن عجله نکنید.به عنوان مثال اگر مراسم ساعت دو برگزار می شود،شما می توانید یک ساعت پیش از مراسم یعنی ساعت یک برای تزیین سنگ اقدام نمایید.

 

 

گل گلایل

با توجه به اینکه این گل نشانه یادآوری و تداعی خاطرات است،می توان در تزیین سنگ مزار از آن استفاده کرد.با توجه شاخه بلند و غنچه هایی که این گل دارد،امکان اجرای طرح های مختلف به کمک این گل وجود ندارد.فقط می توان آن را به شکل افقی بر روی سنگ مزار قرار داد.در صورتی اشعار و کلمات بر روی سنگ،به شکل چپ چین یا راست چین باشد،گل گلایل یک انتخاب فوق العاده می باشد.

اگر می خواهید که تزیین سنگ قبر رنگی از یک نواختی خارج شود،می توانید از گل های گلایل با رنگ های مختلف استفاده کنید.ترکیب رنگ های صورتی و سفید بسیار زیبا می باشد.

ماندگاری بالای گل گلایل،مزیت مهم آن محسوب می شود.این گل به راحتی پژمرده نمی شود و در صورتی که شرایط آب و هوایی مناسب باشد،بدون اینکه خراب و پژمرده شود،تا مراسم هفتم هم باقی می ماند.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button